Viictorious

Alla inlägg under januari 2011

Av viktoria - 29 januari 2011 22:59

69 besökare idag! :D

Av viktoria - 29 januari 2011 11:30

tessie hade spotkörtelinflamation. så hon ska få lite penicilin och sen så bli hon nog

bra igen :)<3

Av viktoria - 29 januari 2011 11:19

förlåt för dålig uppadatering


_____________________


Igår så "red" jag docken. Jag kom bort till grannen sen stog han på 2 ben hela

tiden -.-' Då hoppade jag av och gick typ 30 meter med han sen hoppade jag upp

då började han trava iväg för att sen tvärvända. Då när jag styrde tillbaka honom

så började han att stegra igen och igen och igen. Sen började han gå några

steg så jag gav honom längre tyglar och berömde honom men då tvärvänder han

igen och kör ner huvunet i snön. då hoppar jag av igen och börjar gå med honom.

sen när vi  kom hem så tog jag av honom sadeln och hoppade upp barbacka.

så gick vi en runda på gården och travade och galloperade lite grann

och sen så gick vi en bit på vägen. Så det blev ett bra avslut iallafall :)

Av viktoria - 26 januari 2011 21:19

tessie ligger på sjukhus... hoppas hon blir bra!   


  

Av viktoria - 24 januari 2011 20:39

Jag har vatten i mitt öra och det vill inte komma ut x)

väldigt störande! hafft det sen typ kl 3 idag på badet  :O

hur får man ut det?? (haha)   

Av viktoria - 24 januari 2011 20:22

Idag så red jag och ida

vi bara travade och galloperade lite pga det dåliga underlaget.

hatar verkligen allt äckligt snöslask men det är ändå så härligt med +grader!

har inte hänt så mkt idag annars bara en vanlig dag

(mamma går fortfarande på kryckor)



en bild på mig och världens vackraste också    


// vickan

Av viktoria - 23 januari 2011 21:46

idag när jag och mamma red (jag red och mamma´gick med ragge) så först när vi kom till grannen så hade deras föl rymt så vi tänkte försöka fånga det med då såg vi att ägaren redan var ute. sen när vi kom en bit så var det en stor gren som gick rasa ner ca 15m framför docken :O

så gick vi fram till den och hästarna fick nosa på den och sen så gick vi över den.

vi fortsatte en bit fram och sen så vände vi och då så fick ragge grmskaftet mellan benen (ovanligt? -.-) så han blev rädd å då kutade han rakt på mamma bakifrån så hon fastnade med sitt ben mellan hans så hon vred till knät, sen kutade han rakt in i dockens rumpa så båda två började skena. och jag som fortfarande satt gå docken svängde in honom i diket så att han stannade sen så hoppade jag av och började småspring bort till mamma.

när jag kom fram så försökte mamma ställa sig upp men det gick inte, det slutade med att mamma fick sitta kvar där och jag fick leda hem båda hästarna, (ganska läskigt då det ramlade snö från träden typ hela tiden) och hämta pappa. sen så åkte dom in till akuten men det var så många där så de hade inte tid för mamma så hon fick köpa ett par kryckor och sen åka hem.

jo händelserik dag!


// vickan

Av viktoria - 23 januari 2011 13:10

  


Måste bara ge Tradera.se en stor hiss!

det finns typ allt där både nytt och begagnat

en tumme upp på dom!   

Presentation


Hästar är min passion! ;D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards